luni, 27 ianuarie 2014

Set -lingura si furculita pt.bucatareli

Lingura si furculita  sint cioplite din lemn  de cires  tanar- tulpina .Au marime medie adica -3o cm.Am incercat sa  pun in practica o idee de la NOvi.Acest set se poate folosi si pentru prepararea salatelor in bucatarie.
Am s-a incerc sa cioplesc seturi si mai mici ,din alte esente de lemn,cum ar fi :nuc,stejar salcam.
Cautand  pe net am vazut  linguri in toate formele si marimile executate de o multime de mesteri ,dar furculite de lemn foarte putine.Deci zic eu ca e un teren propice de a incerca diferite modele si la furculite.
 Probabil ,trebuie ales un lemn de esenta tare pentru ca prin apasare  sa nu se rupa dintii.Deci  iti  multumesc  NOvi pentru aceasta idee si   primul set( daca imi permiti ) ti-l ofer cadou .
Acum ca a venit si iarna  avem timp pentru ciopleala , idei si inspiratie sa avem.




7 comentarii:

  1. Simple, practice dar mai ales foarte sanatoase.dar putini stiu cata munca si pricepere trebuie pentru a le mesterii si mai ales pentru a alege lemnul din care sa le faci si momentul in care sa-l recoltezi. Este o intreaga filosofie. Tatal meu a fost tamplar, sculptor in lemn si-mi mai povestea cate ceva despre cum se recolteaza speciile folosite pentru sculpura, cum se usuca si cand se pot lucra,.Meseria se fura nu se invata.
    O zi linistita si cu inspiratie va doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc.Din ce mi-ati spus ar fi un motiv si pentru dvs.pentru a cocheta un pic cu scluptura(ciopleala).Daca mai aveti scule deale tatalui dvs.ar trebui sa le inventariati si sa le puneti la pastrare pentru ca nu stii de unde sare iepurele.Ar fi bun un indreptar din acesta pentru a sti niste secrete despre lemn.Dar eu o dau la plesneala ,si mai aflu de pe net.Important pentru mine este sa nu crape lemnul lucrat,ca atunci se compromite ciopleala.Numai de bine s-auzim.

      Ștergere
  2. Lingura e absolut superba! Forma cupei, adancimea, lemnul, foarte faine... La furculita eu as fi facut taieturile care delimiteaza dintii mai scurte. Astfel dintii ar fi mai rezistenti. Foarte frumos gestul de a i le face codou lui NOvi :) Si eu am facut cadou toate lingurile mele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de incurajare.Toate formele imaginate mai pot suferi modificari.Mai ales pentru mine ,care acum deprind indemanarea si inca nu am luat contact personal cu nici un mester de bransa asta.Ce invat numai virtual si proprie experienta. Daca ai taiat mai mult nu mai poti pune inapoi,si dupa aia iti pare rau.Dar meseria se invata si din greseli.In rest toate bune si spor la treaba.

      Ștergere
    2. Da, ai perfecta dreptate: invatam din mers, invatam din greseli... Nu exista carti, nu exista profesori. Dar tocmai lucrul acesta da o mare valoare lucrarilor: sunt unice! Nu este lemn care sa semene unul cu altul, chiar din doua jumatati ale aceluiasi lemn, iasa doua linguri diferite. Si ar mai fi ceva unic: ideea, viziunea si drumul pana la produsul finit. De multe ori am avut in cap o imagine, dar mainile au produs... alceva :)) Secretul si maiestria consta in a sti sa repari gresala si sa faci sa para ca ... asa ai vrut tu sa faci :))

      Ștergere
    3. Si eu am patit la fel una m-am gandit si alta mi-a iesit din mana,ai dreptate in a sti sa repari greseala.

      Ștergere
  3. Multumesc mult Florica pentru cadou. Setul arata foarte, dar foarte bine. Eu cred ca seturi ca acesta se pot vinde cu destul succes. Atat ca atare, cat si cuplate cu un bol pentru salata sau chiar cu un set de boluri pentru salata. Daca vrei putem incerca sa vindem un set in magazinul meu online. Tot ce am nevoie este o poza buna, o descriere si un pret .

    RăspundețiȘtergere