miercuri, 8 ianuarie 2014

Lingura mare -II-cires pasaresc

Din jumatatea cea ramas din bucata  de cires am gatat lingura mare.E sora cu cealalta.
Asa arata cioplita nefinisata pe gramada de cucuruz.La asta am lucrat cu vreo doua ore mai mult ca la anterioara deoarece sunt 4 spirale cioplite in jurul ei care trebuiesc
 prelucrate si finisate fiecare in parte.
Inimioara este arsa cu un varf ascutit de sirma  ,inrosit la foc(pirogravura arhaica) .
La varful cozii in  spate am  dat gaura cu fier inrosit in foc  si am atasat o sfoara mica pentru a putea fi agatata.

 Am incercat sa arat diferite etape a lemnului din padure ( cires)de la arbore la doboratura si apoi un cires  gros de aproape 70 cm.Cred ca are vreo 80 ani.
 Linguroaia o pot utiliza  la mestacat in oale mari  si cratite dar cred ca va ajunge deocamdata pe perete ca si cealalta .Daca o folosesc in exces poate fac bataturi.
 Lemnul de cires e bland ,usor de cioplit,cred ca   are o  -tarie - medie  la prelucrat,destul de dur dupa ce se usuca ,ceea ce da o finisare frumoasa. Ca tratament al lemnului am folosit ulei de floarea soarelui doua aplicari .Din cand in cand mai trebuie aplicat cate un strat pentru intretinere.
 In timpul cioplitului  se simte un miros suav  de floare de cires care mai persista vreo doua zile dupa aceea ,mai pronuntat in cupa.
Acum in serile lungi de iarna e timp berechet de lucru .Deci sa nu pierdem timpul , pentru ca o mica ocupatie ne  ia din rutina zilei si ne mai lecuieste  de agitatie.Spor la treaba va doresc.

5 comentarii:

  1. Foarte faină și asta! Trebuie să mă înveți și pe mine cum se face spirala asta cu 4 începuturi... O mică observație: uleiul de floare va râncezi în timp... e mai indicat uleiul de măsline sau ceara. Dacă vrei, îți dau eu o rețetă de ceară foarte simplă. Spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Eugen ,e foarte simplu de trasat cu creionul,Se aduce coada la forma la care vrei sa ramana,apoi cu un creion trasezi doua linii pe fata si doua pe dos si le tragi cat vrei de inclinate rotind coada.Apoi cu cutitul cioplesti in V ca e mai usor.Trebuie lasat un spatiu intre linii ca sa ai de unde ciopli.
      Merci pentru corectare ,de acum am sa folosesc ulei de masline.Spor la treaba.

      Ștergere
    2. Aha! deci doua pleacă din față si doua din spate... Mulțam!

      Ștergere
  2. Foarte frumos, este placut sa lucrezi in lemn si sa scoti asemenea opere de arta. O zi minunata si spor la munca va doresc,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei,nu sant chiar opere de arta dar si mie mi-s dragi si le lucrez cu placere.Va multumesc si eu va doresc o zi frumoasa.

      Ștergere