marți, 5 aprilie 2011

Orzoaica de primavara.

Ocupatia mea de baza este agricultor,atit cit ma pricep.Iarna este un anotimp care nu necesita a efectua lucrari agricole complexe si deci nici nu e atita de munca.Prima mea cultura de primavara care am infiintat-o este  orzoaica.Pot sa va spun  ca deabia am asteptat inceputul campaniei de primavara.Acum vreo  4 ani m-am hotarit pentru aceasta planta deoarece cultivam orz de toamna si din cauza iernilor geroase si fara zapada in primavara era calamitat mai mult de jumatate.    La orzoaica de primavara este obligatoriu a avea aratura efectuata  din toamna.Orzoaica  are valoare nutritiva ridicata pentru furajarea animalelor.Datorita uniformitatii boabelor si a continutului mai scazut in proteine si mai bogat in amidon este cea mai buna materie prima pentru fabricarea berii.La semanat se va folosi  160-200  kg.la ha.Adincimea de incorporare a semintei este de 3-5 cm.,iar distanta intre rinduri este de 12,5 cm.Se dezvolta foarte bine  dupa cartof,sfecla,porumb,floarea soarelui.Daca se inburuieneaza se poate erbicida .Perioada de vegetatie a orzoaicei de primavara este  90-120 de zile. Imediat dupa semanat am dat si cu ingrasaminte chimice-azotatde amoniu.Atit boabele cit si paiele se folosesc in hrana animalelor.Paiele mai pot fi folosite ca asternut pe timp de iarna la animale.Toate lucrarile agricole pina la recoltare le execut eu cu un tractor si utilajele aferente.Plantele tinere,cit si germenii sint foarte bune in cure in timpul convalescentei.Se vor folosi seminte si plante netratate chimic,cu erbicide sau ingrasaminte chimice.Cind scriu articolul ploua deja de citeva ore ,deci sint probe de recolta buna.Urmatoarele culturi vor fi: trifoiul,lucerna si apoi cartoful.Peste vreo doua saptamini e la rind porumbul.Va mai tin la curent si am sa postez si fotografii.   Fiecare dintre noi trebuie sa cultivam primavara macar citeva straturi de ceapa, usturoi si alte zarzavaturi,pe un petic de pamint undeva la tara.Asa vom avea  satisfactia unor legume produse de catre noi,vom face si miscare si vom ocoli si pietele pline de fructe si legume din tari straine tratate si iradiate .Asa vom fi mult mai sanatosi,si vom ajuta si bietii parinti si bunici impovarati de ani.

7 comentarii:

  1. Sa-ti ajute Dumnezeu sa ai un an bogat!

    RăspundețiȘtergere
  2. salut,
    vad ca ai blogul mai de mult. sper sa-l mai vizitezi pentru a-mi da si mie un sfat. Ma ocup cu cresterea oilor si vreau sa pun niste cereale. Ma intereseaza o proteina mai mare si am citit cate ceva despre triticalele de primavara. Ce parere ai? Gasesc pe undeva samanta pentru 1.5 ha? Sau poate alta cultura? Prasitoare nu prea vreau ca este greu cu pazitul culturii. multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuza intarzierea.Nu stiu unde poti gasi triticale de primavara.Grau de primavara poti gasi in zona Covasna-Harghita .Spor la treaba.

      Ștergere
  3. va salut,
    ce se-tampla daca seman orzoaica dupa arataura de primavara?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Daniel.Probabil se va obtine o recolta mai mica,dar daca aratura e efectuata primavara devreme se accepta .Cum poate fiecare .Sa auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. 60 de kg de sămânță ajunge la 25 de ari

    RăspundețiȘtergere