miercuri, 6 iulie 2011

Pajisti inflorite

 Vara este anotimpul cu cea mai mare bogatie florala.Acum se dezvolta datorita caldurii si umezelii toata vegetatia din natura.Daca iesim la iarba verde ar trebui sa acordam macar 10 min.pentru a  observa si a culege macar citeva plante de leac care la gasim la tot pasul.Trebuie sa avem in vedere  ca locul sa nu fie poluat sau linga sosele intens circulate.Pe toate dealurile unde nu se mai pasuneaza de animale gasim o abundenta de plante medicinale.In toate iesirile mele  la padure acord o mare atentie plantelor si arborilor de ai cunoaste mai bine.Multe plante si arbusti le-am cunoscut cu ajutorul Net-ului.In continuare am sa va arat pe linga ce splendori trecem si nu le stim numele ,si eu mai am multe de aflat.Sinzienele galbene, dragaica-galium verum,le intilnim la tot pasul,au un miros caracteristic foarte puternic. Se foloseste partea aeriana. Eu am uscat-o linga o sursa de caldura  pentru ca la umbra se inegreste.Toata lumea ar trebuie sa cunoasca coada soricelului-achillea millefolium,cea cu flori albe ca un fel de buchetel.In copilarie mama ma punea sa adun frunzele zimtate primavara devreme,le toca marunt le amesteca cu faina de porumb si le dadea la pui,nu erau atitea concentrate.Are un miros aromat amarui.Florile se culeg pe soare puternic bine inflorite.
 Trifoiul rosu-trifolium pratense,planta melifera-medicinala si furajera.Daca o sa cautam atenti in lanurile de trifoi von gasi cu 4 foi sau mai multe,fiecare cu norocul sau.Se folosesc florile cu cele doua frunzulite.Murul-rubus fructicosus,eu am cules frunze si flori,frunzele se culeg in timpul infloririi,murele se culeg coapte.Anul acesta o sa fie o recolta bogata ,au fost multe flori.
 Aceasta planta seamana cu trifoiul alb este foarte placut mirositoare,nu sint sigur de denumirea ei .
 Sovirvul-origanum vulgare,acum se pregateste sa infloreasca peste citeva zile va fi numai bun de cules,are o aroma foarte puternica.Se folosesc florile bine inflorite.
 O planta cu flori ca niste motocei.
 Sinzienele albe-galium molugo.Se foloseste partea aeriana a plantei
 In mijloc ca o luminare ,turita mare-agrimonia eupatoria.De la ea folosim partea aeriana.
 Osul iepurelui-onosis spinosa-se foloseste radacina-se culege toamna.
 Cite flori mai sunt de aflat.
 Arhicunoscutul cimbrisor de cimp-thimus serpillum cu aroma sa deosebita la fel si ceaiul preparat din el.La el am observat ca avea diferite arome  poate si datorita stadiului infloririi.Il gasim toata vara,se culege partea aeriana.
 Busuioc salbatic-prunela vulgaris-se foloseste partea aeriana.
 Roinita-melissa officinalis-iarba stupului ,are un miros puternic aromat,se culege partea aeriana.
 Iarasi-sovirv.
 Roinita.
 ?
 Sinziene albe.
 Noi ii zicem napirca ,un sarpe.
 Turita mare.
 Cimbrisor si foarfece pentru cules.Trebuie folosit neaparat foarfece deoarece tulpina este foarte rezistenta si in momentul  culesului se smulge cu tot cu radacina.
 Frumos,si arome deosebite.
 O alta planta foarte placut mirositoare,dumbravnicul-melittis melissophillum se culege partea aeriana inflorita.
 De toate.
 Daca privim atenti vedem si cicoarea-cichorium intibus.De la ea se foloseste toata planta.Din radacinile ei care se culeg toamna se face cafeaua de cicoare ,care noi astia mai in  virsta am consumat-o in copilarie,inainte...
 Alt motocel.
 Poteca prin padure.
 Si ultima dar nu cea din urma-cinstet-salvia glutinosa-dumbravnicul calului.Cind infloreste are o inflorescenta lunga de culoare galbena cu florile aproximativ ca la gura leului.Are o aroma deosebita,se foloseste partea aeriana.Nu am sa insist pe proprietatile acestor plane de leac,pentru ca sunt aratate foarte detaliat in carti de specialitate si aici pe net ,doar ca sa le cunoastem cit de cit.Poate la o studiere mai atenta a pozelor se vor vedea mult mai multe,eu cam atit am putut arata.Din toate plantele aromate am luat cite putin le-am taiat cu foarfecele marunt a iesit cam cit poti tine in palmele inpreunate si le-am bagat intr-un saculet de pinza care mi-a ramas de la o baterie de ghiuveta. Acest saculet il tin sub perna unde dorm ,miroase super.Incercati.La buna vedere,si ma puteti corecta daca am gresit,chiar vreau sa invat.

2 comentarii:

  1. Se spune ca boala apare la om atunci cand are loc desprinderea lui de mediul natural in care ii este dat sa traiasca. Consumarea ceaiurilor si vecinatatea plantelor, prin influienta lor poate preveni si combate boala. Curentul S.F. in care omul colonizeaza planete sau traieste pe nave sau statii spatiale mi se pare total de nerealizat. Omul spatial ar fi doar un om vesnic bolnav, nefericit, cu o viata scurta.
    Foarte bun articolul. Multe lucruri de retinut.
    Sa te bucuri de natura si de darurule ei!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate Marius,in goana noastra de zi cu zi uitam ca unele lucruri mici sau neinsemnate ne pot ajuta.Trecem prin lanul de griu si nu ii vedem unduirea.Dumnezeu ne-a dat atitea la indemina si cit de putine folosim datorita grabei noastre.Ei,dar tot mai sint iubitori de natura,poate unii simt tot asa dar nu spun.Multumesc de apreciere.

    RăspundețiȘtergere