sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Nicoretii-lepista nuda.

 Toamna tarziu prin padure se pot intilni aceste ciuperci comestibile si foarte gustoase -nicoreti.Ele pot fi asa gri cum le-am gasit eu si mai sint si violet,tot comestibile.Ele cresc pe frunzis abundent -putrezit.Anul trecut in toamna am adunat  o gramada mare de frunzis pentru a duce asternut la animale.Nu am reusit sa o duc toata acasa si a ramas o cantitate apreciabila in padure.Fara sa vreau am creat un teren propice dezvoltarii acestei ciuperci.Fiind aproape de casa deseori trec pe acolo si acum in toamna am gasit  ciupercile. Mentionez ca am cules cam trei recolte pentru ca nu le-am luat pe toate de la inceput.Aceste ciuperci pot fi gasite pina tirziu in iarna cand le putem culege si inghetate.Trebuie avut grija pentru ca pot fi confundate foarte usor cu ciupercile din specia cortinarius care sint toxice.Deci, cand mergem la cules de ciuperci nu trebuie sa ne luam dupa niste imagini sau poze pentru ca ciupercile se pot confunda foarte usor.
Ciupercile care le culegem din padure trebuie preparate si consumate doar daca stim sigur ca sunt comestibile.Nu ar trebui sa ne luam dupa povesti  spuse de vecini si prieteni  pentru ca ne putem risca sanatatea si chiar viata.Se vehiculeaza o idee  precum ca ciupercile bune s-ar putea hibrida de la sporii celor toxice.Nu prea cred aceasta teorie,dar poate.Eu cred ca accidentele datorate consumului de ciuperci se produc din cauza confuziei,ignorantei si nestiintei.Totusi e bine sa le filmam,sa le fotografiem  si sa ne hranim spiritul cu imagini ,iarna cand avem  timp mai mult pentru povesti la gura sobei.In umatoarele zile am sa merg in aceast minunat loc numit padure si am s-a adun cateva gramezi de frunze pentru a pregati teren pentru recolta de anul viitor.Nu rata aceasta sansa , macar o data pe luna mergi la padure si incarca aparatul de fotografiat cu imagini,si incanta-ti  ochii cu peisajele frumoase din natura. E gratis.




10 comentarii:

  1. buna ! imi place foarte mult blogul tau pentru ca si eu am printre pasiuni drumetiile, medicina naturista, descoperirea de plante medicinale di flora salbatica, descoperirea naturii, pescuitul si altele. este ceva, insa, care imi trezeste interesul din ce in ce mai mult si nu reusesc sa dezvalui misterul, ramane doar ceva la care tot visez si visul nu se implineste, anume : trufele ! ma intereseaza nu pentru a ma face cautator de trufe si sa obtin un profit(nu ca m ar deranja :) ), dar mai ales pt ca as vrea sa le simt gustul o data in viata. daca ma poti ajuta cu ceva sfaturi ...multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuza-ti intarzierea.Si eu as dori sa gasesc trufe ,poate sunt si in zona mea dar nu stiu inca, Te sfatui sa apelezi la cineva de prin zona Oradea prin padurile de ses si de deal din imprejurimi.Succes ,si sa ma anunti si pe mine daca gasesti trufe.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  2. Bună mai este adresa valabilă pentru începători?

    RăspundețiȘtergere
  3. Da este de adevărat nicoreti de toamnă sunt ff buni si gustos dar atentie pt cei ce nu-i cunosc recomand prudența pt ca pot ff usor confundați cu alte soiuri care nu sunt comestibile

    RăspundețiȘtergere
  4. Nicoreti sant foarte gustosi ,buni de tot...la inceput am culesd dar le~am lasat la marginea padurii...cred ca poti sa ii identifici prin parfumul specific pe care il au...

    RăspundețiȘtergere
  5. Am găsit nicoreti gri acum in decembrie ,nu stiu ce sa pregates din ei?

    RăspundețiȘtergere
  6. Specia din poze este numita Clytocibe Nebularis. Lepista Nuda este asemanatoare, insa are coloritul inspre mov.

    RăspundețiȘtergere
  7. Trec mereu pe lîngă acest tip de bureti..sint multi in pădurice
    Dar nu stiu sigur daca sint nicoreții ..se aseamănă cu cei care nu sunt buni
    Arată exact ca in pozele de sus..nu stiu cum sa imi dau seama daca sint buni
    Un ajutor in plus va rog

    RăspundețiȘtergere