joi, 24 aprilie 2014

Bureti de prun.

 In fiecare primavara merg in locuri cunoscute si culeg buretii de prun.Practic sunt niste ciuperci comestibile care cresc prin livezi ,mai ales de prun,Se aseamana cu buretii de spin pentru un necunoscator dar si acestia sunt comestibili.Acestia din urma cresc  prin tufele de porumbar.Buretii de prun au piciorul mai lung si gol in interior ,fac viermi foarte repede si se coloreaza maro inauntru .Buretii de spin sunt cam uniformi ,cu palaria mai rotunda si cu piciorul plin.
Ii gasim in lunile aprilie  si mai ,dupa ploile de primavara,pe sub pomii fructiferi prin iarba inalta si umeda.Au un miros caracteristic inconfundabil..Deci  la ultima iesire am trecut prin zona cu pruni si am gasit  in cateva locuri .Am luat aprox pentru o mancare  au mai ramas si pentru alti culegatori sau pentru perpetuare.
Am gasit doar bureti de prun dar am specificat si de ceilalti de spin ,probabil sunt inruditi.
 Asa arata culesi in castron.La cei mai trecuti se vede in coada inceputul de stricat de vierme.Sunt foarte gustosi in tocanita  sau cum iti vrea sa ii pregatiti.Deci iara un motiv de a merge in natura ,dar pentru un nestiutor ar fi bine sa se consulte cu satenii din zona,sau daca nu e sigur mai bine sa nu ii culeaga.

3 comentarii:

  1. A inceput sezonul la ciuperci, merge de-o tocanita. Eu, in afara de 4-5 specii pe care le cunosc bine, nu ma incumet sa culeg. Pofta buna si o zi minunata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ideea cu ciupercile,intradevar nu oricine cunoaste aceste specii comestibile,si cum spune domnul Vasile,nu ne incumetam sa culegem tot ce ne iese in cale ! Pofta mare sa aveti,mai ales ca inaugurati noua lingura ! Numai bine !

    RăspundețiȘtergere