luni, 28 februarie 2011

Daca e duminica, musai o iesire.

 Trece saptamina si deabia astept sa dau o tura la padure.Lucruri  musai de luat:aparatul de fotografiat,securea,firezul si cutitul pentru colectat ceva lemn pentru cioplit.Loc:padurea Briznic ,mai mult fag,dar si alte esente de foioase.In zona de sub padure au fost locuri cultivate ale oamenilor ,care sint abandonate datorita micsorarii populatiei la sate,si orientarii oamenilor catre activitati mai profitabile.Este plin de pomi fructiferi meri ,pruni,nuci,care sint acaparati incet de catre padure si sufocati.Aici puteti observa iedera de padure crescuta in 2 pruni ,sub forma de perdea.Prunii fiind arbori mici nu a mai avut unde urca si a crescut in jos.Fagii sint tineri.
 Aici cresc si foarte multi ciresi salbatici,care primavara sint plini de floare de parca padurea ar fi ninsa.Ciresele salbatice sint mai mici dar sint foarte bune la dulceata,mai ales  ciresele amare.Sint foarte greu de cules pentru ca ciresii sint fara crengi si te urci greu in ei.Trebuie scara lunga si mult curaj.
 Oprindu-ma la un cires cazut ca sa tai o bucata de lemn , mi-au atras atentia niste urme de animal care le-am vazut si mai in vale.Erau urme de bursuc-viezure.Mergind pe firul lor am ajuns si la  vizuina de unde a iesit.Aici se pot vedea urmele de picioruse care sint murdare de pamint .Probabil pe o portiune de galerie este apa infiltrata de la zapada si acolo si-a murdarit papucii.
 Aici a mers catre alta intrare de vizuina ,sa uitat si a plecat.
 Se pot vedea clar urmele pe zapada moale,cele patru degete cu gheare puternice.Labele  viezurelui sint cu degetele echipate cu niste gheare lungi pentru a putea sapa galerii si a scormoni pamintul pentru cautarea hranei.Cred ca a iesit din galerie simbata noaptea pentru ca duminica la prinz zapada din urme era intarita  si daca era  urma mai veche nu se mai cunostea.
 Viezurele consuma cu placere,rime ,gindaci ,radacini ,lipitori ca ii place sa caute hrana si in locuri mlastinoase.Mai consuma si porumb in lapte si semintele de curcubata(dovleac).Poate  mai maninca si alte cele ,dar nu am stat la masa cu el si nu stiu.Cred ca are si mirosul foarte dezvoltat,aici a scormonit dupa mincare.Umbla numai noaptea dupa hrana ,dimineata se retrage la vizuina,rar poate fi intilnit si ziua.
 Si pe aici pe la Ilia sint  multi motociclisti care practica  motocrosul in teren accidentat,numa ce ii auzi urlind cu motoarele pe toate dealurile si prin toate padurile.
 Am luat lemn de mar,cires salbatic si maces poate fac o lingurita.Zilele trecute am cioplit o lingura de gorun. Mirosind lingura mi-am adus aminte de copilarie cind parintii au cumparat un butoi de stejar pentru vin.Totdeauna cind vorbesc de gorun ma gindesc la mirosul de butoi nou.   Fata.                  
Spate
 Si o  lingura din lemn de par.Intr-o deplasare intr-un sat vecin am gasit un par batrin care avea o creanga uscata.La prima cioplire cu securea am constatat ca e un lemn tare .M-am inselat,la cioplitul cu cutitele a mers foarte usor,de altfel si finisarea cu smirglu.Eventualele greseli de cioplire se scot usor la finisare.Este un lemn usor de cioplit,bun pentru incepatori si frumos la privit.  Fata.
                                                                  Spate
                                                              Amindoua.
Am trecut si pe linga riul Mures si am vrut sa fotografiez niste rate salbatice de pe linga mal dar nu am avut sansa ca m-au simtit si au zburat .Nu sint bun de vinator .Urzicile inca sint mici  la fel si salateaua.Mai vreo doua saptamini,si sint bune de cules.Mi sa facut foame asa ca plec catre casa .
Nu rata o saptamina sa nu  mergi in padure.

Un comentariu:

  1. Faine peisaje, si faine tare si lingurile :) eu lucrez la doua linguri de o saptamana si inca mai am. Doua am stricat pana acum ca eu le fac mai primitiv deoarece nu am cutit curb :))
    Dar sper sa termin si eu cel putin una saptamana asta :)) sa am cu ce manca :).
    Eu am vrut model din alea mai rotunde si mi-a iesit una lunguiata ca o troaca :))..
    Da nu am avut noroc nici de aia ca am crapat-o pe cand sa-i termin causul :(

    RăspundețiȘtergere