miercuri, 2 februarie 2011

Coaja de portocala

Cochetind si eu cu bushcraft-ul,astazi din intimplare,cind am facut focul dimineata am aflat ca banala coaja de portocala care o aruncam dupa ce consumam pulpa propriuzisa este un material f.bun pentru aprins focul mai repede.Seara dupa ce am mancat o portocala am pus coaja ei pe marginea plitei pentu ca prin uscare da un miros placut in casa.Apoi la aprinsul focului dimineata am pus cojile uscate de portocala printre surcele. Am observat atunci ca sa format o flacara foarte puternica care a aprins rapid surcelele.La ardere se produce si un sunet caracteristic.Daca luam o coaja proaspata de portocala intre degete si o stringem catre o flacara de bricheta sau luminare vom observa o amplificare a flacarii datorita picaturilor expulzate din coaja care sint foarte inflamabile.Coaja de portocala mai poate fi folosita la prepararea prajiturilor dupa ce in prealabil a fost rasa pe razatoarea mica.Se amesteca cu zahar si se poate pastra timp indelungat in borcan inchis.Se mai poate adauga in ceai dupa ce a fiert sa ii dea aroma.Deci acum iarna avem posibilitatea de a colecta aceasta resursa pentru ca portocalele sint consumate in cantitate mare iarna.Se poate pastra in pungi de hirtie in camara sau balcon agatate undeva mai sus sa stea uscate si sa nu le incurce pe consoarte.Vara se pot folosi la aprinsul lemnelor de gratar.Deci de acum putem face si o economie la buget daca foloseam motorina pentru aprins focul si nu ne mai expunem la anumite riscuri,incurcarea recipientelor de motorina-benzina,care poate produce explozie.Daca stiti si alte intrebuintari ale cojii de portocala sa mi le spuneti si mie.Sa auzim de bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu