joi, 20 februarie 2014

Vestitori ai primaverii

 Inceputul acesta de an a fost foarte  calduros ceea ce a facut ca ghioceii sa rasara  chiar si cu o luna  mai devreme ca de obicei.Pentru prima data  am gasit in acest an un loc unde cresc ghiocei in padure  pe o suprafata foarte mare .Acum vreo doua saptamani erau numai cateva palcuri inflorite intr-un loc unde batea soarele .Ceilalti  abia rasareau.Am sa revin cu imagini  cand vor inflori toti.

Si cum nici o iesire la padure nu  are farmec fara   o sedinta  foto  pt  niscai ciopleala acum va prezint linguroiul din lemn de ulm .Are aproape 1 m  si e special facut pt mestecat in oala cu  jumari la craciun,sau in ceaunul cu magiun sau dulceata la vara..E cioplit cu o bila la capat ca sa-l poti tine bine in palma dreapta si cu stanga sa il conduci.Lemnul de ulm se folosesea in  vechime la constructia carului de lemn.Este un lemn cu fibra densa si foarte tare la cioiplit .Are tendinta de a se aschia.Pentru cine are imaginatie si ii e frica de banditi ,poate sa il poarte in masina si la un control de rutina sa il prezinte ca o  simpla unealta de bucatarie.Lemnul este din butuc uscat in padure  si la o grosime de  18 cm avea vreo 60 de inele crescut in desime,deci vreo60 ani cred.E foarte bine finisat  nu inteapa  la mana si e dat cu ulei de masline.Deci o uneala buna care poate tine o viata.
 Si aici va arat  un set , lingura si paleta din lemn de cires .Butucelul l-am extras dintr-un varf de cires rupt de furtuna , de la vreo 17 m inaltime  o fi fost. Culoarea asta mai rosietic-maronie a capatat-o ca a stat vreo 2 ani cred , pana l-am gasit eu.Au cam la 40 cm si  sunt bine finisate.La varful cozii le-am dat gaura cu fier inrosit  ,se poate atasa o sfoara pt agatat. Din acelasi lemn  mai  cioplesc un set ca acesta si o cana  care acuma este in "durerile  facerii".





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu