luni, 24 septembrie 2012

Paleta din fag

Din bucata de lemn de fag m-am hotarat sa cioplesc o paleta .E mai simpla si se mai antreneaza mana.Cel mai mult la lemnul de fag imi place atunci cind este crapat pentru ca are o aroma de ciocolata. Cind sta mult in apa  miroase a otet.Uscat este atacat puternic de carii.Crengile uscate se cojesc si au o culoare caramizie,Asa a ramas coada de la paleta,cum e lemnul sub coaja.


Am tratat-o cu ulei de masline,i-a dat o tenta stalucitoare  si se cunoaste mai bine fibra.Lemnul de fag uscat e tare,se ciopleste bine.Se lustruieste  bine cu pinza abraziva pina la 400.In toamna asta  fagii batrani au mult jir.Este bun de mancat putin prajit pe plita.Se obtine si ulei comestibil daca este presat.Dar cine se mai ocupa de asta acum cand gasim de toate la magazin. Cu ea am sa intorc ,cartofii prajiti in tigaie cand am sa ma ocup eu de bucatarit.Cand am vizitat Parcul Dendrologic de la Simeria,in vara am vazut acolo un fag urias  cazut la pamant.Era smuls din radacini de o furtuna.Noapte buna.




Un comentariu: