marți, 28 iunie 2011

ceai contra reumatismului

 Odata cu inaintarea in virsta apar si unele forme de reumatism.Probabil aceste afectiuni se vor accentua datorita deselor schimbari climaterice ,diferentelor mari de temperatura in timp scurt si de la o zi la alta.Fiecare dintre noi poate santem interesati si de anumite leacuri naturale pentru tratament.Recurgind la internet pentru a afla unele proprietati  ale unor plante medicinale,am aflat despre Parintele Neamtu  cu leacurile si ceaiurile sale din plante.Unul dintre ele este si acest ceai contra reumatismului format din 11 plante:coada soricelului,carpen,mar paduret,mesteacan,mur,dud,menta,cires,cimbrisor,coada calului,galbenele.PREPARARE:se ia o lingura rasa din fiecare planta si se pun toate deodata in apa care fierbe.Se lasa 2 min.la fiert.Dupa racire se strecoara si se poate bea.Eu l-am indulcit cu sirop de brad preparat de mine.Se poate indulci si cu miere ,dar dupa ce s-a racit.Trebuie avut grija ca in timpul fierberii  face spuma si da in foc.Plantele le-am cules de pe dealuri,mai putin coada calului ,despre care nu sint asa sigur si am cumparat-o de la plafar.Le-am uscat si preparat personal.FLORI DE COADA SORICELULUI-se culeg bine inflorite.
 FRUNZE DE CARPEN
 FRUNZE DE MAR PADURET
 FRUNZE DE MESTEACAN-se culeg numai pina la Sinziene deoarece prin maturizare frunzele dezvolta un insecticid.
 FRUNZE SIU FLORI DE MUR.se culeg in timpul infloririi.
 FRUNZE DE DUD
 MENTA
 FRUNZE DE CIRES
 CIMBRISOR
 COADA CALULUI
 GALBENELE
Prima data din fiecare planta am facut ceai separat pentru a le cunoaste gustul si aroma.Nu am mai trecut proprietatile ,deoarece cred ca fiecare daca este interesat va cauta.Ceaiul imi place ,este placut la gust ,amarui de la mesteacan  si coada soricelului,se simte menta,si toate celelalte daca  il analizam atent.Acest ceai eu il consum in fiecare zi cite 1 litru.Spor la treaba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu