duminică, 17 iulie 2011

Corcodusele

 A sosit si vremea lor.Unde a fost primavara mai blinda si nu a brumat in timpul inflorii corcodusilor au ramas fructe si s-au copt.Corcodusele contin vit C,apa 90 %,fier magneziu,calciu ,proteine,vit cplx.B ,acid citric,s.a.Din aceste fructe se prepara un suc revigorant si tonifiant care potoleste setea.Se poate folosi si in curele de slabire.Din amestecul corcoduselor cu alte fructe se face marmelada.Contin mai multa pectina decit merele ,asigura o gelificare mai buna,iar marmelada se pastreaza timp indelungat fara sa se strice.Din corcoduse se  mai poate face compot,sirop,jeleu,tuica si vin.Siropul neindulcit de corcoduse se mai poate folosi si la acritul ciorbelor.Mai departe am sa va arat cit de simplu se poate prepara siropul natural de corcoduse ,pot sa fie crude sau mai bine coapte ca e aproape tot asa de acru.Se culeg corcodusele,nu conteaza ce culoare au  sunt tot asa de bune toate.Se spala,se pun intr-o oala si se pune apa  pina la acoperirea lor.Se fierb pina cind apasate cu lingura de lemn se sparg.Apoi  eu asa fierbinti le-am trecut printr-o strecuratoare si le-am separat de simburi si coaja.Sucul rezultat  l-am mai pus sa dea un clocot atunci imediat,si apoi la o cantitate de 5-7 l de sirop obtinut am pus un conservant Dr.Oetk.Sucul asa fierbinte l-am pus in sticle prealabil incalzite sa nu se sparga,si apoi le-am asezat acoperite bine sa se raceasca treptat.Il folosesc ca bautura racoritoare astfel:intr-o cana pun un pic de sirop de brad sau de cirese si apoi sirop de corcoduse peste care adaug apa rece de la fintina sau minerala.Incercati este foarte bun.Il mai folosesc la acritul ciorbei in loc de sare de lamiie sau otet.Aci pe net am gasit si o reteta de-Ketchup de corcoduse a d-lui Uica Mihai,poate am sa incerc cu ajutorul sotiei sa o fac.
Va urez spor la treaba ,variantele  de folosire a corcoduselor  sint multiple.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu