luni, 20 octombrie 2014

Din lemn de carpen,bineinteles tot o lingura.

 Simplu si eficient  sunt cele doua cuvinte prin care vreau sa arat aceasta valenta a intrebuintarii  lemnului,  la ustensilele de bucatarie.Poate cu timpul am sa adaug si ceva modele  incrustate pe coada lingurii  dar  trebuie sa ajung la acea etapa. In iarna asta cand timpul va fi berechet  si ciopleala va intra in drepturile ei am sa incerc .Bineinteles va trebui si ceva  scule si deci investitii.

Am finalizat si lingura din lemn de carpen.Are lungimea de 22,7 cm e lunguta dar sta bine in mana si are acea forma ergonomica care ii da o aliura frumoasa.Are robustetea lemnului de carpen, un lemn foarte elastic si tare cand este uscat.Culoarea se aseamana cu cea a osului.Pe coada am facut un model al apei care curge care imi place tare si cred ca multa vreme am sa il folosesc.Cupa e de 4,8 / 5 cm.La inceput cand ciopleam causul aveam tendinta de al face  mai mare catre 6 cm ,model luat de la cele de metal.Dar am observat ca unul mic este mai aratos si se comporta mai bine cand mananci cu el.

 .
 Si ea are husa ei din piele naturala  pentru protectie. In coada are atasata o bucatica de piele pentru agatare in rastel.Optez pentru sforicica asta pentru ca dupa folosire o agat undeva intr-un suport si se usuca foarte bine .(zic asta  pt .ca eu folosesc lingura de lemn.) Deci daca pleci de acasa si nu ai sa o folosesti cateva zile  o gasesti bine uscata  fara mucegai pe ea ,daca ar sta intr-un sertar undeva.
 Dupa finisarea cu smirglu fin  dau pe ea o pelicula din ulei de masline,din cel ce folosesc la salata de papadie.Daca o pastrez mai indelungat sau daca o timit la cineva am un amestec de ulei alimentar si ceara de albine asa ca o pasta cu care o tratez de catava ori.Secretul la pastrare e sa nu fie umezeala  pentru ca lemnul absoarbe apa si astfel mucegaieste.Si ca o paranteza ,lemnul de carpen este printre cele mai bune pentru foc,deci pentru iarna va puteti aproviziona cu lemnul acesta pt ca este f. bun la foc si are o putere calorica mare.Daca o doreste cineva   o am disponibila.
Sa ne pastram si sa  ne ingrijim dintii pana ii avem.Sa auzim de bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu