vineri, 24 februarie 2012

Indeletniciri

 Dea lungul vremii ,prin gospodarie adunam multe lucruri care la un anumit moment ne sunt folositoare si apoi  nu le mai folosim si le abandonam.Aceasta se intimpla deoarece tot timpul apare ceva nou si unele lucruri se demodeaza poate si din dorinta omului de a schimba tot timpul ceva.Asa sa intimplat si cu un topor primit de la cineva cu o coada naspa care l-am abandonat.Dar acum iarna cind avem timp la dispozitie suficient,este vremea de dereticat  si atunci unele lucruri intra iar in atentie.Se deapana amintiri si impresii vechi despre  obiectul respectiv ca o aducere aminte de timpul care a trecut.In aceste zile ,cind a fost asa multa zapada si pe la noi au aparut in sat niste pasari care apartin Deltei Dunarii,in numar de trei .Dintre acestea am fotografiat si eu una  pe vale in gradina.Cred ca este o egreta alba ,care isi cauta hrana ,pestisori si broscute prin coturile cu mai multa apa de pe vale.
 La vederea mea s-a departat un pic dar a stat vreo 3 min de am reusit sa o fotografiez.Probabil in migratia lor prin tara au tinut cursul riului Mures care este aproape de noi ,si au venit si pe vale deoarece nu a inghetat.
 Dar sa revenim la oile noastre.De la un magazin din Ilia am desenat pe un carton o macheta de topor cu coada din asta moderna,deoarece cu un pic de imaginatie si citeva scule si noi putem sa mesterim cite ceva ,nu doar sa cumparam gata facut.
Coada este confectionata din lemn de carpen  uscat,ales din butuc drept fara noduri.Are  49 cm exact ca in sablon.Lemnul de carpen este indicat pentru confectionarea de cozi de unelte pentru ca este foarte rezistent.Si ca lemn de foc este de foarte buna calitate.Primavara si seva de carpen este buna de consumat.Ca si tratament pentru coada, am folosit ulei alimentar de floarea soarelui.
 Dupa ce se mai usuca un pic am sa ii  pun si o pana.Mesterul care la confectionat a avut in vedere si un orificiu pentru scos cuie,care se poate observa pe lama .Este destul de greu si pot sa-l folosesc si la crapat de lemne.Bun si pentru cioplituri mai grosolane.
 Ca si scule folosite in confectionarea cozii am folosit aceasta cutitoaie.Mai este nevoie de un banc ,o menghina, un firez,cioburi de sticla si smirglu pentru finisat.Mai trebuie sa insist un pic pentru al ascuti mai bine.
Cu gindul la primavara care este pe cale sa soseasca din moment in moment sa ne pregatim ca sa o intimpinam cum se cuvine,adica cu deosebita bucurie .Natura iarasi va renaste la viata si un nou ciclu se va derula  si ne va infrumuseta sufletul.

2 comentarii:

  1. Bravo! dom. Florica mare mester ai devenit de cind ai parasit armata!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari, cred ca roata se intoarce si voi incepe sa cumpar eu unelte de la tine :-)

    RăspundețiȘtergere