marți, 22 martie 2011

Din fuga

 Zilele trecute am mesterit o lingura din lemn de mar.In toamna s-a rupt la un mar sur,soi de mar din batrini o creanga plina de rod, partea mai groasa am oprit-o pentru lingura.In zona noastra sunt multe soiuri de mar care erau cultivate de bunici cu mere foarte rezistente,si care nu trebuiau stropiti de mana sau daunatori.Si merele tin bine peste iarna.Lemnul de mar are o aroma deosebita,ca esenta si culoare frumoasa.
 Dintr-un suport de luminare am  improvizat o vaza in care am aranjat mestereli deale mele.
 Am fost si un pic pe deal la o tura-pe Colibele unde am doi mesteceni.De la ei am colectat 1 l de seva dar am facut crestaturile mici si a curs foarte greu.Miine am sa incerc si la carpen.Seva de mesteacan,carpen si artar  sint foarte bune consumate in curele de detoxifiere,primavara.
 Muschiul nemuritor revine si el la viata .De altfel lui ii place foarte mult apa si primavara este foarte frumos.Vara aproape se usuca dar cind ploua isi revine.Prin aceste locuri ,vara  se gasesc o multime de ciuperci comestibile.

 Si salateaua a inceput s-a creasca ,sau griusorul.Ii place locurile umede  prin padure si pe linga vai.Are o floare galbena.Cind da frunza la copaci  piere.In pamint are niste radacini ca si boabele de griu.Se poate consuma zdrobita un pic  cu funze verzi de usturoi tocate marunt otet si ulei.A nu se consuma in cantitate mare  la maturitate, ca e toxica.
 Noi le spunem anglicei.Flori frumoase de primavara.

 Si doi pitigoi de specii diferite.Sint foarte neastimparati si se fotografiaza greu.Sint necontenit  in cautare de hrana .Asta iarna veneau la cotarca de porumb si luau boabe de la care mincau numai germenele.Acum sub pomii unde au ciugulit este plin de boabe de porumb.Specific ,se hraneau cu porumb numai cind a fost zapada  si ger.Cum venea vremea frumoasa isi cautau hrana in arbori.

In continuare se pot culege si consuma urzicile si leurda.Se gasesc si la piata, daca le cumparati poate ajutati un om necajit care le-a cules si nu are piine la masa.Le recomand si le consum cu placere si in aceasta primavara.Iesiti macar o ora la padure si nu o sa va para rau,face mai mult decit toate calmantele si antidepresivele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu