miercuri, 13 aprilie 2016

La cules de zbarciogi in Deva.

 Astazi am fost cu ceva treburi in Deva  si deplasandu-ma prin piata Aras  un miniparculet vizavi de fostul complex Lido, am avut fericita ocazie de a gasi  ciuperca delicioasa numita  zbarciogul de Praga.Cunosteam aceasta ciuperca de primavara inca din copilarie dar am gasit-o rar.
 Amanunte  despre habitatul de crestere al zbarciogului si alte amanunte importante le-am aflat  de pe blogul CIUPERCOMANIA si cu aceasta tin sa ii multumesc proprietarului pt .informatii.Chiar am fost atent cand am vazut mulciul din coaja si frunze de arbori si am cautat.Mare mi-a fost mirarea cad am gasit o multime de ciuperci.


 Deci ,putem gasi aceasta ciuperca minunata si gustoasa  si in oras,deci ne cauta ciupercile pe noi.Am gasit si cu o zi inainte si am cules de o mancare ,am lasat si pentru foto.M-am gandit poate ca o sa le gaseasca cineva o sa le cunoasca  si gata cu ele dar m-am inselat.Trec sute de oameni pe acolo ,erau de cateva zile dar nu le cunoaste poporul.


Una mare de tot.

 In total am cules vreo 2 kg,am facut deja o ciulama si mai am trei portii la congelator.Deci ce sa zic,a fost o surpriza mare pentru mine de a gasi zbarciogi in oras.Bat de ani de zile dealurile primavara si daca gaseam doi- trei  zbarciogi.Dar aici merge proverbul -nici nu stii de unde sare iepurele,deci fiti cu ochii in patru  dupa ciuperci si in oras.Bucurati-va.


4 comentarii:

  1. Felicitari, ciupercile gasite sunt foarte frumoase. Merg bine a fi deshidratate... daca doriti sa le pastrati pentru la iarna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce chestie... Nu mi-ar fi trecut prin cap...

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnu' Florica, recunoștință veșnica!
    Am citit postarea aceasta acum câteva luni, sunt un mare pasionat de ciuperci, zbarciogii sunt printre putinele ciuperci pe care nu le-am găsit, pana azi, 18.04.2017 când am fost in piața Arras si am găsit 4 Zbârciogi!
    Eu sunt din Lugoj si am mers special azi la Deva in speranța ca o sa găsesc.
    Încă odată , mulțumiri.
    Mihai

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa fiti sanatos.Ma bucur ca informatia v-a fost de folos.Cat de curand am sa merg la Deva sa mai caut zbarciogi si anul acesta.Acum dupa ploi a venit si caldura si e propice pentru cresterea lor.Tinem legatura.

      Ștergere